Dažas atziņas un fragmenti no Ričarda Rora grāmatas "Universālais Kristus"
"Kristus ir visur; viņā ikkatrai dzīvei ir jēga un ikviena dzīve ietekmē visas pārējās." Šī grāmata savu lasītāju ved ceļojumā cauri kristīgajam garīgumam, jo "kad zinu, ka apkārtējā pasaule ir gan Dieva slēptuve, gan viņa atklāsme, es vairs nevaru iedalīt visu dabiskajā un pārdabiskajā, svētajā un laicīgajā. [..] Viss, ko es redzu un pazīstu, patiesi rotē ap vienu saistītu, saskaņotu, loģisku centru. Šī Dievišķā Klātbūtne tiecas radīt saiknes un kopību, nevis nošķiršanos un šķelšanos."
Lai šie vārdi jums palīdz un jūs iedvesmo, dāvā cerību, mīlestību un ticību!
Kad ļaujam Jēzum sevi mīlēt, paplašinās mūsu sirds kapacitāte. Kad ļaujam Kristum sevi mīlēt, palielinās mūsu mentālā kapacitāte. [..] Taču es patiesi ticu, ka nekad nav bijis nevienas dvēseles, kas nepiederētu Kristum, pat tajos laikos, kad Jēzus vēl nebija dzimis. Kāpēc lai kāds gribētu tik šauru reliģiju un tik ierobežotu Dievu? Ceru, ka tie no jums, kurus reiz sadusmojusi, ievainojusi vai izslēgusi no kopības tā vēsts par Jēzu vai Kristu, kas jums sludināta, jūt - durvis ir vaļā. Ja esat izmisuš, domājot, ka šos vārdus nekad nesadzirdēsiet, es jums apliecinu: jūs esat laipni gaidīti.
***
Mīlestība ir paradokss. Nereti tā ietver skaidru lēmumu, bet savā būtībā mīlestība ir nevis prāta vai gribasspēka jautājums, bet gan enerģijas plūsma, kas tiek labprātīgi atdota, neprasot neko pretī. Protams, šādas cilvēciskās mīlestības paraugs ir dievišķā mīlestība, tomēr cilvēciskā mīlestība ir skola, kas nepieciešama, lai mēs spētu sastapties ar dievišķo mīlestību. Ja nekad neesat pieredzējis cilvēcisko mīlestību tik dziļi, ka pazīstat upurēšanos, piedošanu un augstsirdību, jums būs ļoti grūti iztēloties vai pieredzēt mīlestību, ko dod Dievs. Savukārt, ja nekad neesat ļāvis Dievam mīlēt sevi tik dziļi un maigi, kā viņš to dara, nezināsiet, kā mīlēt otru cilvēku tik dziļi, cik tas būtu iespējams.
***
Vēlme un gatavība mīlēt ir augstākā brīvība, kas ļauj cerēt uz pozitīvu nākotni. Kad esat ietverts dievišķās mīlestības plašumā, jums vairs nav vēlmes pēc cilvēciska soda, atriebības, pārsteidzīgiem spriedumiem un aicinājumiem uz atmaksu. Katrā ziņā neko no šīs sīkumainības mēs neredzam Augšāmceltajā Kristū, lai gan viņš ir pieredzējis atraidījumu, nodevību un nežēlīgu nāvi; nekā tāda nav pat viņa iekšējā lokā un visā Jaunajā Derībā. Plašāku, ietilpīgāku dzīvi es īsti nespēju iedomāties. Jēzus nāve un augšāmcelšanās mainīja pasaules vēsturi.
***
Jebkādā Dieva darbībā vai šķietamā bezdarbībā vienmēr izpaužas mīlestība un vēlme uzturēt ar mums abpusējas attiecības. Kristus Noslēpums - šī vienojošā mīlestība, ar kuras palīdzību tiek pārvaldīta visa materiālā pasaule, - māca, ka Dievu nekad nevar piedzīvot atrauti no tā, kas mums visvairāk nāk par labu.
***
Patiesībā garīgās dāvanas nav paredzētas tikai mūsu individuālai lietošanai: visi Dieva vārdi ir jāuztver ar maigumu un niansētību, lai tieši tāpat - ar maigumu un niansētību - tos varētu nodot tālāk citiem. Es pat teiktu tā: nekas, kas sacīts ar pārlieku bravūru, pašpārliecinātību un vēlmi kontrolēt citus vai atstāt uz tiem iespaidu, nekad nenāk no Dieva balss mūsos. Ja kāda doma jums šķiet pārāk asa, kauninoša, jūsu vai citu cilvēku vērtīgumu mazinoša, caur to diezin vai runā Dieva balss. Tam jūs varat ticēt. Tā ir vienkārši jūsu balss. Kāpēc gan mēs vienmēr iedomājamies pavisam pretējo: ka kauninošās balsis vienmēr nāk no Dieva, savukārt tās, kas pauž žēlsirdību, - no mūsu iztēles? Taču kā biktstēvs un garīgais vadītājs varu apliecināt: šī aplamā loģika ir vispārēja norma.
***
Mums ir jāiemācās atpazīt pozitīvo plūsmu un atšķirt to no iekšējas negatīvās pretestības. Manuprāt, tam vajadzīgi gadi. Ja kāda balss nāk ar apsūdzību un noved pie apsūdzības, tad viss ir gauži vienkārši: tā pieder apsūdzētājam, un tas ir burtisks bibliskā vārda "velns" (diabolos - grieķu val.) tulkojums. Kaunināšana, apsūdzēšana, vainošana - tas gluži vienkārši nav veids, kādā runā Dievs. Tā runājam mēs. Dievs ir augstākajā mērā nevardarbīgs, un to es esmu iemācījies no svētajiem un mistiķiem, kurus esmu lasījis, saticis un iepazinis no citu stāstītā. Tik daudzi svētie nevar kļūdīties.
Vairāk par Ričarda Rora grāmatu "Universālais Kristus" varat uzzināt grāmatas apskatā!